Dag 28 en 29: San Fransisco, Morro Bay en LA

11 februari 2010 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Woensdagochtend zijn we vroeg opgestaan want we gaan zuidelijker richting LA. Maar eerst nog even de Golden gate Bridge bezoeken en overheen rijden natuurlijk. Mooie impossante brug en erg rood. Van beide kanten mooie foto's gemaakt die Arjan nog op zijn blog zal plaatsen of misschien al gedaan heeft wanneer jullie dit lezen.

Hierna zijn we vertrokken richting het zuiden, we gaan vanacht overnachten in Morro bay en we zullen via de "oude" highway one, dus via de kust rijden. Dit is een erg mooie route met vele mooie uitzichten op de oceaan. Veel lekkere stuurwegen met mooie bochten. Onze Dodge trekt zich er moeiteloos doorheen. Aangekomen in Morro Bay slapen we in een Days inn motel waar we erg ruime en fijne kamer hebben. Jammer voor Arjan dat de toilet bleef hangen en hij weg moest springen om geen natte voeten te krijgen van de overstroming. De receptie beneden ons kreeg wel water, het bleek ergens te lekken. Na alles droog te hebben gemaakt was dat probleem ook weer verholpen. We hebben 's avonds lekker gegeten bij de Flying Dutchman. Ik dacht, laat ik in het Nederlands om een tafel voor twee personen vragen maar dat snapten ze niet. Geen nederlander te bekennen, de naam was ontleend aan het legendarische spookschip dat ooit de zeeën bevaarde. 's Avonds nog een paar biertjes op de kamer en maar weer slapen.

De volgende ochtend vertrokken voor de laatste 200 mijl naar LA. geen noemenswaardige bijzonderheden meegemaakt, paar mooie uitzichten op de oceaan maar dat was het dan wel. In LA zijn we 's middags op zoek gegaan naar de beroemde Hollywood letters om daar een foto van te maken. Na eindelijke een  mooie plek te hebben gevonden wasren de eerste twee letters veranderd en stond er Sallywood in plaats van Hollywood, beetje jammer maar niks aan te doen. Blijkt dat er een of andere actie is tegen bebouwing van de heuvel waar deze letters op staan. Na de foto shoot zijn we een hapje gaan eten, onze laatste steak!

Na het eten zijn we de heuvel opgegaan om naar een sterrenwacht te gaan vanwaar je een heel erg mooi uitzicht hebt over LA bij nacht. Ook was de sterrenwacht open en hebben we daar even rondgekeken, jem ocht ook door een grote Telescoop naar Mars kijken. Hierna  naar het hotel om de tas in te pakken en nog even te chillen want morgen vliegen we weer naar huis. Voor degene die ons wil komen verwelkomen, Arjan land op zaterdag rond 17 uur en ik om 18.45 uur. Vanuit Nederland zal ik dan de laatse foto's nog op de site plaatsen en dan zit onze reis erop. Het waren erg mooie weken en we hebben er van genoten.

1. nely:
    12 februari 2010
    Wouw!!!!Het was elke keer weer mooi om jouw en de verhalen van Arjan te lezen.
    Zal ze de komende weken vast wel missen
    Nu ben ik erg benieuwd naar jullie zelf, als het weer het toelaat zijn Bertus en ik met mijn Daihatsu rond 17.00 uur op Schiphol.Goeie vluchten en reis, Bey bey USA. Welkom Grun,n
  2. Ria Staal:
    12 februari 2010
    Bedankt voor de mooie verhalen en foto's.
    Goeie reis terug naar een nog steeds winters Nederland
    groetjes Ria.
  3. Toon:
    12 februari 2010
    en zondag weer naar de FC? :-)