Dag 22 t/m 24:Redwood, Sacramento, Yosemite,Fresno

7 februari 2010 - Fresno, California, Verenigde Staten

Donderdag zijn we vertrokken voor ongeveer 400 mijl van Portland naar Arcata, een dorp dat onder het Redwood National Park ligt. Hier zijn we dus doorheen gereden en dit was een erg mooie route,soms waren de bossen zo dicht dat het schemerig leek. In het Redwood national Park staan de enorme reuzen genaamd Sequoia's, dit is de grootste boonsoort ter wereld en deze bomen zijn enorm. Het Redwood is aan de kust en daar gaan de bomen vooral de hoogte in, in Sequoia National Park groeien deze bomen ook erg in de breedte en zijn er bomen met meer dan 12 meter omtrek. We sliepen ineen klein dorpje genaamd Humboldt. We verbleven in een Motel 6, wat we niet vaker meer gaan doen, de kamrs zijn erg pover en in het motel sliepen rare mensen, niet echt fijn. Onze kamer stonk ook naar hond want huisdieren waren welkom in dit motel. 's Avonds hebben we gegeten bij Carl's jr, een nieuwe fastfoodketen, prima burgers voor een fastfoodketen trouwens. De jongen(+/- 18jr) die ons hielp vroeg waar we vandaan kwamen, toen we vertelden dat we uit nederland kwamen wilde hij van alles weten van ons, of we drugs wilden, gangs hadden in NL, wapens etc. Dit gaf het niveau aan van de mensen in die streek, niet echt ons soort zeg maar.

De volgende dag maar gauw verder richting Sacramento. De eerste 130 mijl van de 300 die we moesten afleggen waren door een National Forrest, een erg mooie route met heerlijke kronkelweggetjes voor het betere stuurwerk. hiern nog 170 saaien mijlen over de interstate en we waren in ons otel in Sacramento, even chillen op de kamer, hapje eten en daarna naar de NBA basketballmatch in de Arco Arena van de Sacramento Kings, zij moesten spelen tegen de Phoenix Suns. helaas voor het thuispubliek verloren de Kings. ik vond het erg bijzonder om eens een NBA match te zien aangezien ik heel veel NBA heb gekeken toen Eurosport dit nog uitzond in NL(de tijd dat de Chicago Bulls met Michael Jordan regeerden). Een NBA wedstrijd bestaat uit 4 x 12 min. zuivere speeltijd, het kan dus gebeuren dat een kwart wel drie kwartier duurt door alle reclame, time-outs en dans-mariekes. Met andre woorden, meer randzaken dan basketball maar wel heel gaaf om mee te maken. We waren het er beiden over eens dat we liever naar een voetbalwedstrijd gaan.

Zaterdagochtend zijn we vroeg opgestaan om richting Yosemite National Park te gaan,de route erheen van 170 mijl was erg mooi door steeds wissellende landschappen, jammer dat het steeds regende zodat het niet echt aantrekkelijk was om uit te stappen voor een Nikon-momentje. uiteindelijk aangekomen in het Yosemite National Park wachte ons een enorme teleurstelling, het park was wel toegankelijk maa alleen wanneer je sneeuwkettingen omdeed. Aangezien we die niet hadden en ook niet van plan waren om deze aan te schaffen moesten we het park weer verlaten, we zijn er dus ingeweest, wel 40 meter, erg jammer. Onderweg hadden we de hele dag al regen en het park ligt behoorlijk hoog dus daar was het sneeuw dat naar beneden kwam, en veel ook. Toen konden we dus weer gaan, richting Fresno waar we zouden overnachten de komende twee nachten. Dit was nog 125mijl rijden, waarvan de eerste 40 mijl ongeveer door haarspeldbochten was, erg mooi dus met wederom mooie uitzichten maar ook veel regen, goed uitkijken dus.

Aangekomen in ons motel eerst de volgende teleurstelling verwerkt dat de FC van Almelo heeft verloren, volkomen ten onrechte dus echt vrolijk waren we ook niet. Misschien zou de stad Fresno ons opvrolijken want we gaan op zoek naar een kroeg waar we morgen de superbowl kunnen kijken. Wat een tegenvaller, het lijkt erop dat er in Fresno geen moer te beleven is, en dat op zaterdagavond! dan maar terug naar het motel na eerst bij de In 'n Out te hebben gegeten. Lekker chillen op bed en filmpje kijken, biertje drinken, ook lekker.

Zondag waren we van plan om eerst 's ochtends naar Seqouia Nat. Park te gaan maar op internet vonden we dat ook hier veel sneeuwoverlast is dus helaas kunnen we hier ook niet heen, dit is een beste domper voor ons omdat Yosemite en Sequoia hoog op ons verlanglijstje staat. We gaan dus morgen maar richting San Fransisco, een stad waar we allebei erg veel zin in hebben om te zien. Hopen datw e daar bijkomen van onze desillusies van de afgelopen dag. Maar dat gaat vast wel weer goedkomen met de Superbowl wedstrijd in het vooruitzicht die we natuurlijk in de kroeg gaan bekijken. We hebben nu ongeveer 4300 mijl gereddenin de USA, dus bijna 7000km. Tot gauw.

1. nely:
    7 februari 2010
    Hè jammer dat jullie geen sneeuwkettingen hadden, kon je die daar niet huren? Volgens mij komt er nog wel eens een reisje naar de USA voor jullie en dan in de zomer, ha,ha. Ja,na de wedstrijd Almelo / Grun.n zullen er wel wat mensen slecht hebben geslapen,het was zeker een terleurstelling.De 14de kunnen jullie zelf je club weer aanmoedigen tegen Waalwijk. En die steun hebben ze hard nodig.voorlopig nog blijven genieten van jullie reis in de USA. Ik ben weer op Schiphol, kijk maar. Nelyxxx
  2. HannaH:
    7 februari 2010
    Lieve kilometervreters,

Na regen komt zonneschijn. Ik hoop dat dit voor jullie zowel letterlijk als figuurlijk zal gelden.
    Heel veel plezier nog de laatste week.

Groetjes van HannaH
  3. Bertus Overweg:
    9 februari 2010
    Hoi Boyz,

Ja.ja, de superbowl is ook alweer geweest. Met een prima overwinning voor de New Orleans Saints. Terecht gewonnen, daar waren alle Amerikanen het mee eens. Hoogste kijkcijfers sinds de laatste uitzending van Mash in de vorige eeuw.
    Jammer he, van de FC tegen Heracles. Ik was op de verjaardag van Rene, samen met Saskia en Leon van het B.plein en Rene heeft geluk gehad dat zijn inventaris gespaard is gebleven. Wat een K. scheidsrechter. Oplossing op z'n Amerikaans,de Lucky Luck methode: insmeren met pek en daana door de veren rollen en een rondrit door de stad geven.De Knvb was het er niet mee eens. En dat is natuurlijk de hoogste voetbal-God in Nederland.
    Pech dat jullie niet in het Yoshemite en Sequioa parc konden. En van de regen. Hopelijk hebben jullie nog een paar zonnige en droge dagen in San Francisco en onderweg naar L.A.
    Mazzel, Bertus